Werkplaats 

Het juiste adres voor onderhoud 

Bent u op zoek naar een servicebeurt of reparatie voor uw fiets? Bij ons kunt u terecht voor zowel kleine als grote servicebeurten, losse reparaties of advies over onderhoud volledig afgestemd op specifieke vragen over uw fiets. Of het nu gaat om een ​​racefiets, mountainbike, crossfiets of hybride fiets, wij bieden de beste service, ongeacht welk merk fiets. 

Wij staan ​​vijf dagen per week klaar om uw fiets in optimale staat te houden. Het is aan te raden om uw fiets minimaal één keer per jaar te laten onderhouden. Een servicebeurt verlengt de levensduur van uw fiets en vermindert de kans op eventuele problemen aan uw fiets.

Onderhoudsperiode

Naast de beste kwaliteit servicebeurten, biedt Sirocco de snelste onderhoudsduur voor uw fiets. Wanneer u een afspraak maakt op voorhand, is de fiets binnen 2 à 3 werkdagen klaar. Zonder afspraak kunt u langskomen in onze winkel om uw fiets af te geven, De onderhoudsduur bedraagt dan maximaal 4 werkdagen (afhankelijk van de drukte). Dit geldt zowel voor een grote als voor een kleine servicebeurt. 

Reparatieduur

Uw fiets wordt gerepareerd (meestal binnen 2 werkdagen, natuurlijk afhankelijk van de voorraad en drukte).

Reparatie ophalen

Bij het ophalen van de reparatie/fiets kunt u er zeker van zijn dat deze vakkundig is nagekeken. 


Wij bieden de mogelijkheid om uw fiets binnen één werkdag te repareren, afhankelijk van de drukte. Het is belangrijk om de reparatie van tevoren aan te geven, zodat wij de benodigde onderdelen tijdig kunnen voorbereiden. Breng uw fiets 's ochtends voor 10 uur bij ons langs, en u kunt deze aan het einde van de dag weer ophalen. Zodra de fiets klaar is, ontvangt u automatisch een bericht zodat u deze kunt komen ophalen. LET OP: wij geven aan of dit mogelijk is! 

Veel gestelde vragen

1. Kan ik wachten op een servicebeurt van mijn fiets?

Nee, dit is helaas niet mogelijk. We kunnen onverwachte reparaties tegenkomen die extra tijd vergen. U kunt echter wel een afspraak maken voor een reparatie die binnen één werkdag uitgevoerd wordt. U kunt de fiets aan het einde van de dag weer ophalen.  

2. Mijn fiets komt van een andere winkel, mag mijn fiets bij jullie in onderhoud?

Ja, dit is geen probleem. Wij voeren onderhoud uit, ongeacht het merk van de fiets. Houd er echter rekening mee dat sommige merken specifieke onderdelen of materialen vereisen die we mogelijk niet direct op voorraad hebben. Dit kan voor vertraging zorgen, maar we zullen u altijd tijdig informeren en ons best doen om het probleem op te lossen. 

3. Ik heb een fiets bij jullie gekocht en er is een probleem. Kan ik langskomen en kan ik hier op wachten?

Zeker! Als de fiets nog niet oud is of recent een servicebeurt heeft gehad, willen we het probleem zo snel mogelijk oplossen. In dat geval kunt u gewoon op de reparatie wachten. Voor de service zelf betaalt u niets. Als er echter onderdelen versleten zijn of er meer werk nodig is, zullen we u direct informeren en vragen om de fiets achter te laten. 

Prijzen onderhoud

Prijzen onderhoud 

In de afgelopen jaren is het onderhoud flink toegenomen. Daarom is het belangrijk om een duidelijk schema te maken wat wij doen in een servicebeurt. Wij maken gebruik van 2 verschillende servicebeurten, een kleine - en grote servicebeurt. Dit doen wij bewust om de klant optimaal te kunnen helpen. In de winkel kunnen wij u het juiste advies geven over de verschillen. 

Algemene garantie

Wanneer valt uw fiets of vallen de accessoires onder de garantie? Dat geldt alleen als het frame of de accessoire(s) op onaantoonbare wijze beschadigd of kapot is:

  • Carbon frame 3 jaar garantie, (scheurt uw frame binnen 2 jaar, dan krijgt u een nieuw frame. Na 2 levensjaren wordt het frame gerepareerd en bijgelakt).
  • Scheurt uw frame na 3 jaar en heeft u IEDER jaar de fiets een servicebeurt laten geven, dan krijgt u 2 jaar extra garantie op een carbon reparatie. Het frame wordt gerepareerd en bijgelakt.
  • Ongeveerde voorvork 3 jaar garantie.
  • Geveerde voorvork 2 jaar garantie (alleen als de geveerde voorvork het eerste jaar nagekeken is)
  • Wielset 2 jaar garantie
  • Groepset 2 jaar garantie (afhankelijk van de leverancier en garantie)
  • Buitenband na 1.000 km

Wanneer valt uw frame of accessoires NIET onder de garantie?

  • Het carbon frame is kapot door een val of een andere ongelukkig schade.
  • Uw carbon zadelpen staat er verder uit dan 27,5 cm incl. zadel (dit alleen bij de race modellen, gemeten vanaf zadelpenklem tot bovenkant zadel). Mocht dit ons advies zijn, dan valt het frame alsnog onder de garantie. Is dit door de groei of uw eigen keuze, dan valt dit NIET meer onder de garantie.
  • De accessoires zijn kapot door een val of een andere ongelukkig klap
  • Uw zadelpen staat er verder uit dan 32,5 cm incl. zadel (dit alleen bij de mtb modellen, gemeten vanaf zadelpenklem tot bovenkant zadel). Mocht dit ons advies zijn, dan valt het frame alsnog onder de garantie. Is dit door de groei of uw eigen keuze, dan valt dit NIET meer onder de garantie.

Fiets demonteren en monteren

Een fiets demonteren en monteren is mogelijk vanaf €149,95. Dit is zonder de vervangende onderdelen. Wat kunt u verwachten bij het demonteren en monteren:

  • Frame demonteren en monteren
  • Remmen schoonmaken (indien nodig vervangen)
  • Kettingbladen schoonmaken en ontvetten (indien nodig vervangen)
  • Cassette schoonmaken en ontvetten (indien nodig vervangen)
  • Ketting schoonmaken en invetten (indien nodig vervangen)
  • Derailleurwieltjes schoonmaken (indien nodig vervangen)
  • Balhoofd nakijken en invetten (indien nodig nieuwe balhoofdlagers)
  • Trapas nakijken en invetten (indien nodig nieuwe trapaslagers)
  • Trappers invetten (indien nodig vervangen)
  • Wielen richten en nakijken (indien nodig nieuwe lagers en/of nieuwe buitenbanden)
  • Zadelpen invetten

U kunt er zeker van zijn dat alle puntjes gedaan worden. De fiets wordt namelijk gedemonteerd en gemonteerd. Alles wat tussen haakjes staat, komt bovenop de prijs. Dit allemaal tegen de winkelprijs. 

Wat heeft Sirocco u te bieden?

Bij Sirocco betaalt u geen extra montagekosten bovenop de prijs van de vervangende onderdelen. De prijs blijft gelijk aan de winkelprijs. De enige extra kosten die u heeft, zijn de kosten van de servicebeurt. Dit in tegenstelling tot andere winkels, die voor elk vervangend onderdeel extra kosten in rekening brengen.

Servicebeurt

Ook in 2025 bieden wij weer zowel een kleine als een grote servicebeurt aan. Als u kiest voor een kleine servicebeurt, maar toch extra handelingen uit de grote beurt wilt laten uitvoeren, dan worden deze kosten bovenop de prijs berekend. De kleine servicebeurt begint vanaf €59,99, exclusief vervangende onderdelen. Bij de kleine servicebeurt ligt de focus vooral op het smeren van de lagers en het vervangen of schoonmaken van de aandrijvende onderdelen.

Bij een grote servicebeurt worden er extra handelingen uitgevoerd, zoals het volledig doorspuiten van de hydraulische olie, het schoonmaken van het hele frame, het updaten van de DI2 en het verwijderen van tikken of kraken uit het frame. Zo kunt u er zeker van zijn dat uw fiets grondig wordt gecontroleerd. Een grote servicebeurt is mogelijk vanaf €94,99.

Handige tips

Heeft u moeite met het controleren van uw fiets of wilt u handige tips voor het afstellen van uw DI2, het monteren van schoenplaatjes, het kiezen van de juiste olie of andere nuttige adviezen om het fietsen en het onderhoud eenvoudiger te maken? Bekijk dan de onderstaande video's!

"Zo Houd Jij Je Fiets frame Stralend Schoon! 🧼 | Nano Bike Coating Tips 🚴‍♂️" 

Zo kan jij je SHIMANO DI2 Groepset verbinden met je fietscomputer (Wahoo, garmin enz...) 


Meest Gemaakte Fouten bij Zelf Fietsonderhoud 🫣😱 | Leer Hoe Je Ze Vermijdt! 

Zo kan jij controleren of je schijf rem (rotor) versleten is! Dit moet jij weten! 


Batterij check SHIMANO DI2 Dura-Ace, Ultegra en 105 groupset en shifters! Dit moet je weten!

Welke SCHOENPLAATJES van Shimano moet jij kiezen? Dit zijn de verschillen!